這首歌是電影「飢餓遊戲」的片尾曲
整首歌曲感覺既寧靜又讓人有一點點的不安的感覺 很符合飢餓遊戲的電影
MV還非常有心的在森林裡拍攝 這也是飢餓遊戲裡出現最多的場景
PS其實本人是因為這首歌才去追飢餓遊戲

 
safe-and-sound  
I remember tears streaming down your face
我還記得你的眼淚滑過臉頰
When I said, "I'll never let you go"
當我說 我永遠不會離開你
When all those shadows almost killed your light
當這些陰影幾乎要殺掉你所有的光亮
I remember you said, "Don't leave me here alone"
我還記得你說 別留我一個人在這
But all that's dead and gone and passed tonight
但所有的一切將在今晚死去 離去 並且撐過去
Just close your eyes
就閉上你的雙眼
The sun is going down
太陽將要西下
You'll be alright
你將會沒事的
No one can hurt you now
現在沒人可以傷害你
Come morning light
暮光將至
You and I'll be safe and sound
你和我將會安然無恙
Don't you dare look out your window darling
親愛的 別害怕向窗外看
Everything's on fire
一切都在燃燒
The war outside our door keeps raging on
在門外的戰爭還在持續
Hold on to this lullaby
好好把握這首搖籃曲
Even when the music's gone
就算樂聲散去了
Gone
散去了
Just close your eyes
就閉上你的雙眼
The sun is going down
太陽將要西下
You'll be alright
你將會沒事的
No one can hurt you now
現在沒人可以傷害你
Come morning light
暮光將至
You and I'll be safe and sound
你和我將會安然無恙
Oooh, Oooh, Oooh, Oooh
Oooh, Oooh, Oooh, Oooh
La La (La La)
La La (La La)
Oooh, Oooh, Oooh, Oooh
Oooh, Oooh, Oooh, Oooh
La La (La La)
Just close your eyes
就閉上你的雙眼
The sun is going down
太陽將要西下
You'll be alright
你將會沒事的
No one can hurt you now
現在沒人可以傷害你
Come morning light
暮光將至
You and I'll be safe and sound…
你和我將會安然無恙…
Oooh, oooh, oooh, oooh oh oh x7
現場版 歌曲部分從1:00開始
這首歌的和音也是影片看到的那兩個人喔~

 
同場加映 泰勒斯美照

safe and sound 

所有的圖片來源皆來自GOOGLE

 

arrow
arrow
    文章標籤
    Taylor Swift Safe And Sound
    全站熱搜

    甜不辣先生 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()